Connect with us

Subscribe

ΘΕΑΤΡΟ

WΗILE I WAS WAITING / FOCUS: SYRIA

O Σύριος ακτιβιστής σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα καταγράφει το σήμα της ανθρώπινης ζωής και, μαζί, την ελπίδα μιας ολόκληρης χώρας για ανάσταση από τον όλεθρο.

Φωτογραφία © Didier Nadeau
O Σύριος ακτιβιστής σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα καταγράφει το σήμα της ανθρώπινης ζωής και, μαζί, την ελπίδα μιας ολόκληρης χώρας για ανάσταση από τον όλεθρο. Μια σπαρακτική πολιτική αλληγορία βγαλμένη από τα ερείπια της Δαμασκού.
Φωτογραφία © Didier Nadeau

Φωτογραφία © Didier Nadeau

Tόπος: Η Δαμασκός της Συρίας στα πρόθυρα της διάλυσης. Χρόνος: 2015, πέμπτο έτος της αιματηρής εμφύλιας διαμάχης. Ο νεαρός Ταΐμ πέφτει θύμα ανελέητου ξυλοδαρμού σε ένα από τα δεκάδες σημεία στρατιωτικού ελέγχου της πόλης και μεταφέρεται στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση. Είναι το δεύτερο τραγικό συμβάν που συγκλονίζει την οικογένειά του –μετά το θάνατο του πατέρα του– και τη φέρνει αντιμέτωπη με βασανιστικά ερωτήματα και οδυνηρές αποκαλύψεις.
Στο βαθύ του ύπνο, στα όρια συνειδητού και ασυνείδητου, ο Ταΐμ φαντάζει με βωβό παρατηρητή τόσο της οικογενειακής κρίσης όσο και των σαρωτικών αλλαγών που μετασχηματίζουν γοργά την πατρίδα του σε μια no man’s land. Τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.
Πέντε χρόνια μετά τη συμμετοχή τους στο Meeting Points 6, το φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης για την Αραβική Άνοιξη, ο Σύριος σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα και ο σταθερός συνεργάτης του, ο συγγραφέας Mohammad Al Atar, επιστρέφουν στη Στέγη για να ερευνήσουν την υπαρξιακή πάλη που εγείρουν τραυματικές συνθήκες, όπως η απουσία, η αναμονή και η ανάγκη του να ανήκεις. Στο όριο μεταξύ θεάτρου ντοκουμέντου και θεάτρου επινόησης και κάνοντας χρήση οπτικοακουστικών μέσων και αρχειακού υλικού, ο Αμπουσαάντα αναγνωρίζει σε μια ιστορία μυθοπλασίας τη σύγχρονη ιστορία μιας χώρας. Ο Ταΐμ είναι η προσωποποίηση μιας ενδιάμεσης «γκρίζας» ζώνης, που δεν βρίσκεται εν ζωή, μα ούτε έχει αγγίξει το θάνατο, μιας επώδυνης ακροβασίας ανάμεσα στην ελπίδα και την απελπισία.
Γεννημένος στη λαβωμένη Δαμασκό, ο Ομάρ Αμπουσαάντα αντιμετωπίζει το πολιτικό θέατρο ως μια πράξη αντίστασης, παρότι, όπως λέει ο ίδιος, «οι αξίες του απέτυχαν να πραγματωθούν όταν αυτό ήταν ακόμα δυνατό». Συνάμα, το θέατρό του λειτουργεί σαν μια δυνατότητα καταγραφής της Ιστορίας, επαναφέροντας το ερώτημα για την επίδραση της μυθοπλασίας σε μια σπαρασσόμενη πραγματικότητα. Για τις δραματουργικές ανάγκες του While I was waiting, ο σκηνοθέτης ήρθε σε επαφή με οικογένειες ανθρώπων που βρίσκονται σε κώμα και με γιατρούς, προκειμένου να κατανοήσει τους μηχανισμούς του ανθρώπινου σώματος σε καταστολή. Η παράστασή του «επεμβαίνει» σαν μια επιχείρηση διάσωσης σε εμπόλεμη ζώνη.

συντελεστές

Σκηνοθεσία: Omar Abusaada
Κείμενο: Mohammad Al Attar
Ερμηνεύουν: Amal Omran, Mohammad Alarashi, Nanda Mohammad, Fatina Laila, Mouiad Roumieh, Mohamad Al Refai
Σκηνικά: Bissane Al Charif
Φωτισμοί: Hasan Albalkhi
Βίντεο: Reem Al Ghazzi
Μουσική: Samer Saem Eldahr (Hello Psychaleppo)
Τεχνική Διεύθυνση: Camille Mauplot
Κατασκευή Σκηνικών: Sylvain Georget & Patrick Vindimian
Παραγωγή: Festival d’Avignon (Γαλλία), Napoli Teatro Festival (Ιταλία), AFAC (Arab Fund for Art and Culture), Pôle Arts de la scène – Friche La Belle de Mai Marseille (Γαλλία), Theater Spektakel Zürich (Ελβετία), Στέγη Ιδρύματος Ωνάση (Αθήνα), Vooruit Gent (Βέλγιο), La Batie Festival de Genève (Ελβετία), Les Bancs publics / Les Rencontres à l’échelle Marseille (Γαλλία), Festival d’Automne à Paris (Γαλλία)
Με τη βοήθεια των La Criée Marseille και Le Tarmac Paris (Γαλλία)
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Τετάρτη 26 Οκτωβρίου
Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές
Πέμπτη 27 Οκτωβρίου
Εργαστήριο με τον Omar Abusaada
Το While I was waiting είναι μια συμπαραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάσης με τα φεστιβάλ της Αβινιόν (Festival d’Avignon), της Νάπολης (Napoli Teatro Festival), της Ζυρίχης (Zürcher Theater Spektakel), της Γάνδης (Vooruit Gent), της Γενεύης (La Bâtie Festival de Genève), του Παρισιού (Festival d’Automne à Paris), καθώς και με το πολιτιστικό κέντρο Friche (La Friche La Belle de Mai Marseille) και το AFAC (Αραβικό Ινστιτούτο Τεχνών και Πολιτισμού).
Ο Ομάρ Αμπουσαάντα γεννήθηκε και ζει στην Δαμασκό. Απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Δραματικής Τέχνης της πόλης, εργάζεται ως συγγραφέας και σκηνοθέτης. Το 2002 ίδρυσε την ομάδα Studio Theater, η οποία έκανε το ντεμπούτο της με το έργο Insomnia, το 2004.
Η Συγχώρεση (El affich, στα αραβικά), η δεύτερη δουλειά του Αμπουσαάντα με το Studio Theater, βασίστηκε σε αυτοσχεδιασμούς, σε συνεργασία με μια ομάδα τροφίμων κέντρου κράτησης ανηλίκων.
Το Μάρτιο του 2012, o Αμπουσαάντα συμμετείχε με το θεατρικό αναλόγιο Look at the StreetsThis is how Hope looks like στο φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης από τον αραβικό κόσμο, Meeting Points 6, προσκεκλημένος της Στέγης. Επρόκειτο για μια κριτική αναδρομή στα γεγονότα της Αραβικής Άνοιξης, της εξέγερσης που αποτέλεσε την εκκίνηση για τον τρομερό εμφύλιο που μαίνεται με αμείωτη ένταση έως σήμερα στη Συρία.
Το 2013, o Αμπουσαάντα έκανε την πρώτη του απόπειρα στην αρχαία τραγωδία, σκηνοθετώντας μια εκδοχή των Τρωάδων του Ευριπίδη. Η παράσταση προέκυψε ως αποτέλεσμα ενός εργαστηρίου με 60 γυναίκες πρόσφυγες από την Συρία και, μεταξύ άλλων, παρουσιάστηκε στο θέατρο Young Vic του Λονδίνου, υπό τον τίτλο Queens of Syria, ενώ προηγουμένως είχε κάνει πρεμιέρα στο Αμάν της Ιορδανίας. Στο πλαίσιο αυτού του πρότζεκτ, 15 καταδιωγμένες Σύριες πήραν το βάπτισμα της σκηνής εξιστορώντας, ως γνήσιες μάρτυρες, βιώματα απώλειας, προσφυγιάς και εξορίας.
Για πολλά χρόνια, ο Αμπουσαάντα ταξίδευε σε απομακρυσμένες περιοχές της υπαίθρου της Συρίας, της Αιγύπτου και της Υεμένης, ανεβάζοντας παραστάσεις και παροτρύνοντας τους ντόπιους να συμμετάσχουν σε αυτές. Έκτοτε, το θέατρό του έχει ενσωματώσει στοιχεία από τη συριακή παράδοση πάνω σε νέες φόρμες όπως είναι το θέατρο ντοκουμέντο.
Παιδί και αυτός της δοκιμαζομένης Δαμασκού, ο Μοχάμαντ Αλ Άταρ γεννήθηκε το 1980. Έχοντας κάνει σπουδές αγγλικής φιλολογίας, θεατρολογίας και παιδαγωγικής του θεάτρου, υπήρξε συνεργάτης πλήθους εντύπων και εφημερίδων της χώρας του, εκδηλώνοντας εκτενές ενδιαφέρον για να γεγονότα της Αραβικής Άνοιξης. Από το 2006, οπότε και εντάχθηκε στην ομάδα του Studio Theater, συμμετέχει τόσο ως περφόρμερ όσο και ως δραματουργός σε παραγωγές του θιάσου. Έργα του έχουν ανέβει, μεταξύ άλλων, στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Βερολίνο, τις Βρυξέλλες, το Εδιμβούργο και τη Σεούλ.

stegi_logo

Κανονικό: 7 – 10 – 15 – 18 €
Μειωμένο, Φίλος ή Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 8 – 12 – 14 €
Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 7 – 11 – 13 €
ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5 €
Συνοδός ΑΜΕΑ: 10 €
Combo 1+1 (με μειωμένη τιμή): 1 εισιτήριο της παραγωγής “While I was Waiting” & 1 εισιτήριο της παραγωγής “Displacement”
Combo 2×1 (με μειωμένη τιμή): 2 εισιτήρια για την ίδια ημέρα

Newsletter Signup

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΛΙΓΟ ΝΕΡΑΚΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΠΟΥ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΕΣΤΗ

CITYNEWS

ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

CITYNEWS

ΤΑ ΘΕΡΙΝΑ ΤΑ ΣΙΝΕΜΑ ΜΑΣ

EXODOS

ΜΕΙΩΘΗΚΕ Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Newsletter Signup

Copyright © 2019, Citway

Connect
Newsletter Signup

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com